آرایشی و بهداشتی

راهنمای خرید اتو مو

قصد شما از خرید اتو مو چیست؟ آیا می‌خواهید روزانه یا فقط گاهی از اتومو استفاده کنید؟ دوست دارید بیشتر موهای‌تان را صاف یا فر کنید؟ پاسخ به این سوالات انتخاب را راحت‌تر می کند.

۱. به جنس موهایتان توجه کنید:

جنس مو اولین چیزی است که بایدبه آن نوجه کنبید. هر مویی ویژگی خاص خود را دارد و در صورتی که با نوع و جنس موی خود آشنایی کامل داشته باشید، می‌دانید که موهای‌تان برای صاف یا تغییر حالت دادن به چه چیزی نیاز دارد.

اگر موهای ضخیمی دارید، برای صاف کردن موها به دمای بالا و ثابتی نیاز دارید،صفحه‌ی اتوی تیتانیوم بهترین گزینه برای صاف کردن موهای حالت دار است. زیرا به سرعت گرم شده و دما را ثابت نگه می دارد و نیاز نیست هر دفعه حرارت را تنظیم کنید.

اگر موهای نازکی دارید،باید مواظب باشید که دمای بالا به موهایتان آسیب نرساند.اتوموهای سرامیکی برای موهای نازک و  آسیب دیده انتخاب بسیار خوبی هستند، زیرا سرامیک گرما را به طور یکسان در تمام سطح موها پخش می کند و دما برای مدت زمان طولانی ثابت نگه می دارد و اجازه تغییر دما نمی‌دهد. به این صورت همیشه قابلیت کنترل دما وجود دارد، درنتیجه موها آسیب نمی بینند.

۲. تاثیر جنس مو در خرید اتو مو:

اتو موها براساس جنس مو طراحی شده‌اند شما باید با توجه به جنس موی خود اتو موی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. انواع اتو مو با فناوری‌های متفاوتی شامل سرامیکی، تیتیانیوم و تورمالین ساخته شده‌اند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

اتو موی سرامیکی:

این اتوموها گرمای یکنواختی در تمام سطح مو ایجاد می‌کنند. فناوری سرامیک درصفحات اتو مو این قابلیت را به دستگاه می‌دهد تا سریع‌تر گرم شود و نسبت به انواع دیگر، ارزان‌تر باشند. به طور کلی اتو موی سرامیک برای انواع مو طراحی شده اند. به خصوص اینکه از موهای نازک و آسیب دیده محافظت می کنند. اغلب اتوموهای سرامیکی با مواد حاوی تورمالین پوشیده شده اند. بنابراین اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

اتو موی ترمالین:

اتوموهای حاوی تورمالین، رطوبت و درخشندگی مو را حفظ می کنند.با اینکه شدت گرما در اتوموهای تورمالین زیاد است اما به موها آسیب نمی زند ضمن اینکه از موخوره و وز شدن جلوگیری می کند. بنابراین اتو موی تورمالین کاملا ایمن است و شما می توانید به طور مداوم از آن استفاده کنید و  مناسب موهای وز و آسیب دیده می‌باشد. اگر دائما از اتوی مو استفاده می‌کنید، تورمالین انتخاب سالم‌تر و مطمئن‌تری خواهد بود. از طرف دیگر موهای مجعد را به خوبی صاف می‌کند. اتو مو حاوی تورمالین بهترین نوع اتو مو نسبت به نوع سرامیکی و تیتانیوم است و البته به علت ویژگی‌های فوق العاده، گران تر از بقیه است اما ارزش خرید دارد.

اتو موی تیتانیوم:

این نوع اتوموها به دلیل تولید گرمای سریع و ثابت ماندن گرما محبوبیت دارند. فناوری تیتانیوم در اتو موها قدرت گرمای دستگاه را چندین برابر می کند و دما مانند اتوهای سرامیک به طور یکنواخت پخش می‌شود. به طورکلی،اتو موهای تیتانیوم ۶۰ درصد بیشتر از مدل سرامیکی یون‌های منفی تولید می‌کند. توانایی بالای این دستگاه برای نگهداری حرارت، آن را به یک گزینه مناسب برای موهای مجعد و ضخیم تبدیل کرده است. اتو موهای حاوی تیتانیوم وزن بسیار کمی دارند و همچنین ضربه پذیر و بادوام هستند و بیشتر در سالن‌های آرایشی استفاده می شود.

۳. سایز صفحه اتو مو:

سایز صفحه اتو مو ویژگی مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. صفحات باریک برای موهای کوتاه گزینه مناسبی است و افرادی که دوست دارند مو یا چتری ها را مواج کنند، صفحات باریک انتخاب بسیار خوبی است. صفحات ۱-۲/۱ اینچی راحت‌تر تارهای موی کوتاه را کنترل می‌کند و می توانید راحت تر به موهای خود حالت دهید. البته نسبت به اتو موی بزرگ‌تر زمان بیشتری صرف می شود تا موها حالت درستی بگیرد. اتو موها صفحه پهن (۲ اینچ) برای موهای ضخیم و بلند طراحی شده اند زیرا دسته‌ی موهای بیشتری را نگه می دارند در نتیجه در مدت زمان کوتاهی موها حالت می‌گیرند.

۴. شکل لبه اتو مو:

شکل لبه اتو مو ویژگی مهم دیگر آن است. اتو موها انواع شکل های متفاوتی دارند. اگر می‌خواهید موهای حالت داری داشته باشید، اتو مویی با لبه گرد انتخاب مناسبی هستند و بیشترین کارایی را دارند. زیرا نه تنها موها را صاف می کنند بلکه در حالت دار کردن مو نیز به شما کمک خواهند کرد. اما برعکس لبه های تخت فقط یک کارایی اثر بخش دارند و  مناسب برای صاف کردن مو هستند.

۵. راحتی اتو مو در دست:

انتخاب دستگاهی ک خوش دست باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.حتما دستگاهی خریداری کنید که دستتان را خسته نکند و به راحتی روی مو سر بخورد. دستگاه‌هایی که طراحی ارگونومیک دارند برای کاربران گزینه بسیار خوبی هستند.اگر موهای ضخیم و بلندی دارید، این نکته اهمیت بیشتری برای شما خواهد داشت زیرا به زمان بیشتری برای صاف کردن یا حالت دادن به موها نیاز دارید، بنابراین باید بتوانید احساس خوبی نسبت به اتومو داشته باشید.

۶. تنظیمات دما در اتو مو:

تنظیمات حرارت براساس نوع وحجم مو متفاوت است. همه موها به دمای بالا نیاز ندارند و در اگر در معرض دمای شدید اتو قرار گیرند، آسیب می بینند. موهای نازک و شکننده یا آسیب دیده جزو این گروه هستند. حرارت مناسب برای موهای نازک بین ۷۰ تا ۱۴۰ درجه سانتی گراد است.بالعکس موهای مجعد به حرارت بیشتری نیاز دارند. بهترین دما برای موهای مجعد و ضخیم بیشتر از ۲۰۰ درجه سانتی گراد می‌باشد. برخی از اتو موها به حسگر انتشار یکنواخت گرما مجهز هستند. بنابراین قابلیت تنظیم دما این امکان را به کاربر می دهد تا براساس نوع مو، دما را تغییر دهد. اگر با حرارت کم، موها حالت نگرفت، کمی دما را بیشتر کنید تا در این صورت موها آسیب نبینند.

۷. طول سیم و چرخشی بودن :

اتو موی بی‌سیم همیشه از پرطرفدارترین گزینه ها هستند، مخصوصا چون راحت می‌توانید آن ها را جا به جا کنید. اما اگر تصمیم گرفته اید که اتو موی سیمی خریداری کنید حتما اتو مو با سیم بلند انتخاب کنید که امکان حرکت بیشتری داشته باشید.به خصوص اگر پریز برق از میز آرایشی شما دور است. داشتن سیم بلند کار شما را ساده تر می کند. نکته دیگر تاب خوردگی سیم دستگاه است. برخی اتوهای مو قابلیت اتصال چرخشی یا گردان دارند. این قابلیت دو ویژگی دارد، مانع از تاب خوردگی سیم می شود و از طرف دیگر محل اتصال سیم به بدنه محکم است.

معرفی بهترین اتوموهای موجود در بازار

اتو مو پرومکس مدل ۵۷۵۷K:

اتو موی «پرومکس» (Promax) مدل «۵۷۵۷K» دارای صفحات سرامیک تورمالین با عرض ۲۶ میلی‌متر و حداکثر دمای ۲۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌باشد. دمای صفحات اتو مو را می‌توان توسط دکمه‌های مثبت و منفی روی بدنه تنظیم کرد. ۶ دمای قابل تنظیم از ۱۳۰ تا ۲۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در این اتو تعبیه شده است. دمای تنظیم‌شده توسط یکی از LED‌های روی دسته‌ اتو مو نشان داده می‌شود. به کمک سیستم گرمایش سریعی که المنت حرارتی سشوار دارد، در مدت‌زمان ۳۰ ثانیه دمای صفحات به دمای تنظیم‌شده مورد نظر می‌رسند.

اتو مو پرومکس مدل 5757K

اتو مو پرومکس مدل ۵۷۵۷K

۳,۱۴۰,۰۰۰ تومان

مشخصات

  • حداکثر دما
    ۲۳۰
  • طول سیم
    ۳ متر
  • قابل تنظیم در
    ۶
  • مدت زمان گرم شدن
    ۳۰
  • اقلام همراه
    - کیف نگه‌داری با لایه‌ی داخلی نسوز
  • امکانات ابزار
    نشانگر LED
  • قابلیت‌های ابزار فرم دهنده مو
    قابلیت تنظیم دما
  • جنس صفحات
    سرامیک تورمالین
  • گستره‌ی دما
    ۲۲۰ تا ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد
  • نوع صفحات
    متوسط
  • سایر توضیحات
    - دارای صفحات سرامیکی پوشش داده شده با سرامیک تورمالین - دارای نشانگرهای LED در ۶ رنگ برای نشان دادن دما - گرم شدن سریع - ۶ دمای قابل تنظیم از ۱۳۰ تا ۲۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد - دارای حلقه‌ی آویختن - عرض صفحات: ۲۶ میلی‌متر - دارای بدنه‌ی ضد لغرزش - کراتینه کننده برای داشتن موهایی صاف‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر و بدون وز شدگی
خرید از دیجی‌کالا

اتو مو رمینگتون مدل S8540:

تنها اتو موی مخصوص کار کراتین از شرکت «رمینگتون» مدل «S8540» است. تفاوت این اتو با سایر اتوها این است که برای این اتو مو، صفحاتی از جنس سرامیک با روکش کراتین پلاس و روغن بادام در نظر گرفته شده است که صافی بهتر و بادوام تر با آسیب کمتری را به ارمغان می آورد. این اتو بهترین گزینه برای کار با مواد کراتین در مصارف حرفه ای است. صفحه‌های سرامیک کراتین برایحفظ سلامت مو مناسب‌تر هستند؛ چون سرامیک عایق الکتریسیته و مقاوم دربرابر گرماست؛ بنابراین میزان انتقال الکتریسیته به مو و ایجاد خطر به هنگام استفاده از اتو مو کاهش می‌یابد. کفه‌های سرامیکی به علت مقاومت دربرابر حرارت، دیرتر فرسوده شده و بر همین اساس، عمر بالاتریخواهند داشت. همچنین حرارتی که زیر کفه‎‌های سرامیکی ایجاد می‌شود، به‌خوبی در سطح سرامیک منتشر شده و آن را داغ می‌کند.
اتو مو رمینگتون مدل S8540

اتو مو رمینگتون مدل S8540

۲,۱۸۸,۹۹۰ تومان

مشخصات

  • حداکثر دما
    ۲۳۰
  • خاموشی خودکار پس از
    ۶۰
  • طول سیم
    ۲.۵ متر
  • قابل تنظیم در
    ۹
  • مدت زمان گرم شدن
    ۱۵
  • نوع نمایشگر
    دیجیتال
  • اقلام همراه
    کاور نگهدارنده
  • امکانات ابزار
    سیستم ایمنی قفل دما
  • قابلیت‌های ابزار فرم دهنده مو
    قابلیت تنظیم دما
  • جنس صفحات
    سرامیک پیشرفته
  • گستره‌ی دما
    ۲۲۰ تا ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد
  • نوع صفحات
    متوسط
  • سایر توضیحات
    مناسب کار با مواد کراتین صفحات پوشیده شده با کراتین و روغن بادام
خرید از دیجی‌کالا

اتو و حالت دهنده ی مو کالور مدل ۴۸۰:

اتو و حالت‌دهنده مو کالور مدل ۴۸۰، یکی از محصولاتی است که با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی‌شده‌است. این اتو مو با دارا بودن قابلیت تنظیم حرارت تا ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد، امکان ایجاد حالت‌های مختلف را برای موهای شما فراهم می‌کند. نمایشگر LED این اتو، اطلاعات مربوط به دمای فعلی و تنظیمات مورد استفاده را به نمایش می‌گذارد. یکی از نکات حائز اهمیت در مورد این محصول، سرعت بالای گرم شدن آن است که در کمتر از ۱۵ ثانیه، آماده استفاده می‌شود. طراحی ارگونومیک دسته این اتو نیز، کمک می‌کند تا با آسایش بیشتری از آن استفاده کنید.
اتو و حالت دهنده ی مو کالور مدل 480

اتو و حالت دهنده ی مو کالور مدل ۴۸۰

۱,۹۸۵,۰۰۰ تومان

مشخصات

  • حداکثر دما
    ۴۸۰
  • خاموشی خودکار پس از
    دارد
  • طول سیم
    ۲.۵ متر
  • قابل تنظیم در
    دارد
  • مدت زمان گرم شدن
    ۱۵ ثانیه
  • نوع نمایشگر
    LED
  • امکانات ابزار
    دسته ارگونومیک
  • جنس صفحات
    تیتانیوم
  • گستره‌ی دما
    بیش از ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد
خرید از دیجی‌کالا

اتو مو کنورث مدل kw313 به همراه فر کننده مو:

اتو و حالت دهنده‌ی مو کنورث مدل kw313 یک پکیج کامل برای داشتن موهایی صاف یا حالت دار با هر مدل مویی که انتخاب شماست می‌باشد. این محصول دارای یک اتوی موی قوی با صفحات سبک ۱۰۰ میلی‌متری و یک بابلیس فوق العاده برای حالت‌دار کردن موهای شما است. این دو محصول در محدوده‌ی دمایی ۵۸۰ تا ۱۰۸۰ درجه فارنهایت کار می‌کنند و هر دو دارای سیمی به طول دو متر با چرخش ۳۶۰ درجه انتهایی می‌باشند. صفحات آلومینیومی این مدل طوری طراحی شده‌اند که هرگز به موها نمی‌چسبند و هیچ گونه آسیبی به موها نمی زنند و با حفظ رنگ مو و رطوبت ساقه مو آنها را صاف یا حالت دار می‌کنند. صفحات اتو موی کنورث مدل ۳۱۳ از جنس آلومینیوم با روکش سرامیک هستند که دارای ۱۹ میلی‌متر عرض و ۱۰۰ میلی‌متر طول اند که کار کردن با آن را برای شما بسیار راحت می‌کند و به عنوان یک اتوی احرفه ایی برای کارهای تخصصی و سالنی نیز استفاده می‌شود. قفل صفحات نیز برای این محصول تعبیه شده است که به ایمنی آن هنگام کار کردن می‌افزاید. به علاوه قسمت جلویی بابلیس و اتو موی این مدل دارای نوک سرد هستند که در صورت تماس با قسمت‌های مختلف سر و صورت در هنگام استفاده آسیبی به پوست شما وارد نمی‌کنند.همچنین این محصول دارای نمایشگر ال ای دی و سیستم گرمایش سریع یا PTC نیزمی‌باشد.

اتو مو کنورث مدل kw313 به همراه فر کننده مو

اتو مو کنورث مدل kw313 به همراه فر کننده مو

۸۸۰,۰۰۰ تومان

مشخصات

  • حداکثر دما
    ۱۰۸۰ درجه فارنهایت
  • خاموشی خودکار پس از
    ۶۰ دقیقه
  • طول سیم
    ۲ متر
  • قابل تنظیم در
    ۵۸۰ تا ۱۰۸۰ درجه فارنهایت
  • مدت زمان گرم شدن
    ۳۰ ثانیه
  • نوع نمایشگر
    LED
  • امکانات ابزار
    دکمه‌ی روشن/خاموش
  • قابلیت‌های ابزار فرم دهنده مو
    قابلیت تنظیم دما
  • جنس صفحات
    آلومینیوم
  • نوع صفحات
    متوسط
  • سایر توضیحات
    دارای قفل صفحات و صفحات آلومینیومی با روکش سرامیک، دارای سیستم گرمایش سریع یا PTC
خرید از دیجی‌کالا

اتو مو پرومکس مدل ۵۷۳۳N:

حداکثر دما ۲۳۰،طول سیم۳ متر، نوع نمایشگر LED، امکانات ابزار نشانگر LED ،قابلیت‌های ابزار فرم دهنده مو،قابلیت تنظیم دما ،جنس صفحات نانو سرامیک

اتو مو پرومکس مدل 5757K

اتو مو پرومکس مدل ۵۷۵۷K

۳,۱۴۰,۰۰۰ تومان

مشخصات

  • حداکثر دما
    ۲۳۰
  • طول سیم
    ۳ متر
  • قابل تنظیم در
    ۶
  • مدت زمان گرم شدن
    ۳۰
  • اقلام همراه
    - کیف نگه‌داری با لایه‌ی داخلی نسوز
  • امکانات ابزار
    نشانگر LED
  • قابلیت‌های ابزار فرم دهنده مو
    قابلیت تنظیم دما
  • جنس صفحات
    سرامیک تورمالین
  • گستره‌ی دما
    ۲۲۰ تا ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد
  • نوع صفحات
    متوسط
  • سایر توضیحات
    - دارای صفحات سرامیکی پوشش داده شده با سرامیک تورمالین - دارای نشانگرهای LED در ۶ رنگ برای نشان دادن دما - گرم شدن سریع - ۶ دمای قابل تنظیم از ۱۳۰ تا ۲۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد - دارای حلقه‌ی آویختن - عرض صفحات: ۲۶ میلی‌متر - دارای بدنه‌ی ضد لغرزش - کراتینه کننده برای داشتن موهایی صاف‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر و بدون وز شدگی
خرید از دیجی‌کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استخدام فریلنسر
دکمه بازگشت به بالا