بررسی گوشی موبایل

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۱۵ میلیون

این روز ها ، بازار گوشی های هوشمند بیشتر از همیشه داغ و البته در حال گسترش در طول و عرض بازار است. کمتر برندی از برندهای مطرح را می‌بینید که سعی دارند برای افرادِ جامعه ، با بودجه‌های متفاوت، موبایل‌هایی ارائه دهند که به نوبه خود از امکانات و عملکردِ نسبتا قابل قبولی برخوردار باشند. بنابراین موبایل های هوشمند با قیمت‌های گوناگون و بر اساس کارایی و کیفیتی که دارند، در بازار موجود هستند و می‌توانید مطابق نیاز خود گوشی مدنظرتان را خریداری کنید.

اگر شما فردی هستید که می‌خواهید بهترین گوشی های تا ۱۵ میلیون تومان را بهتر بشناسید و با آن ها عکس‌های زیبا و البته باکیفیت بگیرید ، بهتر است بدانید که این گوشی ها در این بازه‌ی قیمتی ، در قسمتِ گوشی‌های رده‌بالا یا میان‌رده پریمیوم قرار می‌گیرند. قابلیت‌های این گوشی‌ها به مشخصات پرچم‌داران نزدیک بوده و علاوه‌بر ارائه امکانات خوب به کاربر از قیمت مناسب‌تری برخوردارند.
در ادامه سعی خواهیم کرد گوشی‌های هوشمندی را معرفی کنیم که در بین موجودی های بازار ، از کیفیت دوربین قابل قبول و بالایی برخوردار باشند و بازه‌ی قیمتی را نیز شامل شوند.

نوشته های مشابه

گوشیGalaxy A54 5G

این گوشی خوش دست ، لرزش‌گیر تصویر اپتیکال به روی دوربین اصلی ،صفحه نمایش Super AMOLED با روشنایی ۱۰۰۰نیت می باشد. همچنین ، یک سادگی الهام بخش دارد که با پرداخت شیشه‌ای متمایز، چیدمان خطی دوربین و رنگ‌بندی انرژی‌بخش، Galaxy A54 5G هویت «بی‌نظیر» را در قابی یکپارچه و ظریف به‌نمایش می‌گذارد.

دوربین پشت سامسونگ Galaxy A54 ، دارای ۳ لنز مجزا ۵۰ ، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی می باشد و دوربین جلو سامسونگ Galaxy A54 32 مگاپیکسلی است اما موردی که این گوشی هوشمند را برای عکاسی مناسب می کند ، عکاسی بی نظیر در شب است که با حسگر تصویر پیشرفته ، در تاریکی هوا ، دوربین به طور خودکار به حالت شب تغییر وضعیت می دهد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت - ویتنام

۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
  • فناوری صفحه‌ نمایش: Super AMOLED
  • رزولوشن عکس: ۵۰ مگاپیکسل
  • نسخه سیستم عامل: Android 13
  • اندازه: ۶.۴
  • اقلام همراه: دفترچه‌ راهنما
خرید از دیجی‌کالا

گوشی موبایل هوآوی مدل nova 10 SE

برند بسیار جذاب هوآوی در سال ۲۰۲۲ از یک گوشی میان‌رده بسیار باکیفیت به ‌نام Nova 10 SE از خانواده سری Nova 10 رونمایی کرد. جالب است بدانید وزن Nova 10 SE تنها ۱۸۴ گرم است که در کنار ضخامت ۷.۴ میلی‌متری این دستگاه، باعث شده تا در استفاده طولانی‌مدت خبری از خستگی نباشد. اما اگر بخواهیم از نظر دوربین و کیفیت اش ، یک نگاه اجمالی به آن بندازیم ، باکس دوربین هوآوی Nova 10 SE متشکل از یک لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی مایکرو است.

درشرایط محیطی ایده‌آل و مناسب، گوشی موبایل هوآوی Nova 10 SE می‌تواند تصاویر بسیار باکیفیت و خوبی را به‌همراه جزئیات بالا به ‌نمایش بگذارد. طراحی سیستم نرم‌افزاری دوربین دستگاه، به ‌گونه‌ای بوده است تا تصاویر را با نور و شفافیت بالاتر ثبت کند. کیفیت تصاویر ثبت شده اولتراواید به‌ گونه‌ای است که می‌توان گفت تنها درصد کمی دچار افت کیفیت در دوربین اصلی می شود و این موضوع در کمتر تلفن همراهی مشاهده می‌شود؛ معمولا همان اندازه اختلاف میان دو لنز اصلی و اولتراواید در کیفیت تصاویر هم مشاهده می‌شود. در مقایسه این دو لنز با لنز مایکرو باید اعلام کنیم، لنز مایکرو کیفیتی متوسط ‌‌تر دارد؛ اما نمی‌توان گفت که دوربین بلا‌استفاده محسوب می‌شود. در زمان تصویربرداری شب، گوشی Nova 10 SE قدرتمند ظاهر شده است و تصاویر ثبت شده با دوربین کیفیتی فراتر از تصورات کاربران دارد. همان‌طور که اعلام کردیم در بخش جلویی، دوربین سلفی درون یک ناچ حفره‌ای قرار دارد که اندازه آن ۱۶ مگاپیکسل است و با شارپنسی بسیار بالا می‌تواند تصاویر را بسیار مشابه واقعیت ثبت کند. دوربین‌های گوشی Nova 10 SE می‌توانند با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند. دوربین‌ها، همگی، مجهز به لرزش‌گیر دیجیتال هستند که در زمان فیلم‌برداری کمک بسیاری در ضبط ویدئو بدون لرزش می‌کنند.
بر اساس بازه قیمتی که هوآوی Nova 10 SE درون آن قرار دارد، باید اعلام کنیم که این گوشی برای تصویربرداری کاملا جذاب محسوب می‌شود و از امکانات بسیار عالی برای تصویربرداری برخوردار است.

گوشی موبایل هوآوی مدل nova 10 SE دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گوشی موبایل هوآوی مدل nova 10 SE دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۱۳,۹۳۰,۰۰۰ تومان
  • فناوری صفحه‌ نمایش: OLED
  • رزولوشن عکس: ۱۰۸ مگاپیکسل
  • نسخه سیستم عامل: Android 12
  • اندازه: ۶.۶۷
  • اقلام همراه: دفترچه‌ راهنما ، شارژر
خرید از دیجی‌کالا

شیائومی مدل Poco F4 5G

این گوشی که در اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شده ، عملکرد قوی و صفحه نمایشگر عالی دارد. دارای دوربین پشت با ۳ لنز ۶۴ ، ۸ و ۲ مگاپیکسلی است که مناسب عکاسی می باشد و دارای دوربین جلوی تک لنز ۲۰ مگاپیکسلی نیز می باشد که به نظر میرسد سلفی گرفتن با این موبایل ، کمی سلیقه ای عمل کند. حداقل قیمت آن ۱۰,۴۵۰,۰۰۰ برآورد شده است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - گلوبال

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت - گلوبال

۱۸,۹۹۹,۰۰۰ تومان
  • فناوری صفحه‌ نمایش: AMOLED
  • رزولوشن عکس: ۶۴ مگاپیکسل
  • نسخه سیستم عامل: Android 13
  • اندازه: ۶.۶۷
  • اقلام همراه: دفترچه‌ راهنما ، شارژر ، قاب ژله‌ای
خرید از دیجی‌کالا

آنر X9a

آنر گوشی‌های میان‌رده و البته با کیفیتی تولید می‌کند که آنر Honor X9a 5G یکی ازهمین دستگاه‌ها بوده که می‌توانید در بازه قیمتی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان خریداری کنید. استفاده از فریم آلومینیومی در کنار قاب پشتی پلاستیکی مستحکم سبب شده تا این گوشی علاوه‌بر استحکام بالا از وزن کم ۱۷۵ گرم برخوردار بوده و در استفاده طولانی مدت موجب خستگی دست نشود. طراحی ماژول دایره‌ای دوربین این گوشی، ظاهری منحصر به فرد و زیبایی به آن داده است.
دوربین سه‌گانه این گوشی شامل لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی ، ۵ مگاپیکسلی به همراه لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی بوده که تصاویر قابل قبولی را ثبت می‌کند. همچنین این گوشی ،مجهز به دوربین جلوی تک لنز ۱۶ مگاپیکسلی می باشد.

گوشی موبایل آنر مدل X9a دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گوشی موبایل آنر مدل X9a دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

  • فناوری صفحه‌ نمایش: AMOLED
  • رزولوشن عکس: ۶۴ مگاپیکسل
  • نسخه سیستم عامل: Android 12
  • اندازه: ۶.۶۷
  • اقلام همراه: دفترچه‌ راهنما ، شارژر ، قاب ژله‌ای ، هندزفری
خرید از دیجی‌کالا

شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو

گوشی موبایل Poco X5 Pro یکی از محصولات میان رده شرکت چینی پرو است که در سال ۲۰۲۳ تولید و عرضه شد. این محصول با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب خرید گوشی تا ۱۵ میلیون تومان باشد. بهره‌مندی از صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با کیفیت ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و نمایش ۱ میلیارد رنگ موجب می‌شود تا محتوا با وضوح مناسبی برای کاربر نمایش داده شود.
پنل پشتی از سه دوربین با حسگرهای ۱۰۸ مگا پیکسلی عریض، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، ۲ مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده که عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، دوربین سلفی از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده که تصاویری با کیفیت عالی ثبت می‌کند و قابلیت پرتره آن می‌تواند عملکرد خوبی در تار کردن پس‌زمینه ارائه دهد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت - گلوبال

۱۴,۲۸۰,۰۰۰ تومان
  • فناوری صفحه‌ نمایش: AMOLED
  • رزولوشن عکس: ۱۰۸ مگاپیکسل
  • نسخه سیستم عامل: Android 12
  • اندازه: ۶.۶۷
  • اقلام همراه: دفترچه‌ راهنما ، شارژر
خرید از دیجی‌کالا

موتورولا Edge 30

یکی از بهترین گوشی‌هایی که در بازه قیمتی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان می‌توان تهیه کرد، گوشی Moto Edge 30 5G از برند موتورولا است که در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شد. صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی این گوشی از نوع AMOLED است و امکاناتی نظیر نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز، پشتیبانی از یک میلیارد رنگ و استاندارد +HDR10 را فراهم می‌کند.
در پنل پشت گوشی شاهد ماژول دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید،‌ ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید و حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم که امکان عکس‌برداری و فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K را فراهم می‌کند.

گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 40 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 40 دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

۱۷,۴۹۰,۰۰۰ تومان
  • فناوری صفحه‌ نمایش: P-OLED
  • رزولوشن عکس: ۵۰ مگاپیکسل
  • نسخه سیستم عامل: Android 13
  • اندازه: ۶.۵۵
  • اقلام همراه: دفترچه‌ راهنما ، شارژر
خرید از دیجی‌کالا

سخن پایانی:

موارد دیگری از گوشی های موبایل در بازار موجود بود اما تقریبا میتوان گفت که بهترین های آن در این مقاله گنجانده شده است. در سایر موارد ، افراد به قدرت باتری ، حافظه ، کیفیت صدا و … نیز توجه می کنند که می تواند در هر کدام از موارد برای خریداران موبایل و افراد علاقه مند به عکاسی با گوشی هوشمند ، چالش برانگیز باشد

منابع :
https://cdn1.smartprix.com/
www.mobile.ir
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/
https://fdn.gsmarena.com/
https://apicms.thestar.com
https://kalatik.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استخدام فریلنسر
دکمه بازگشت به بالا