بررسی گوشی موبایل

بررسی و خرید گوشی آیفون مدل iPhone 15 Pro Max

این مقاله به بررسی مزایا و معایب گوشی آیفون مدل iPhone 15 Pro Max  خواهیم پرداخت. باما همراه باشید.

آیفون ۱۵ پرومکس یک گوشی بسیار قدرتمند است که ویژگی های ارتقا داده شده، از جمله طراحی تیتانیومی سبک تر و ارگونومیک، زوم ۵ برابری بیشتر و دکمه Action را ارائه می دهد. تراشه A17 Pro سریع ترین تراشه موجود است و امکان گیم پلی با کیفیت کنسول را فراهم می کند، در حالی که باتری ۱۴ ساعت دوام می آورد.

نوشته های مشابه
خرید از دیجی کالا خرید از مقداد آی‌تی

مزایا و معایب گوشی آیفون مدل iPhone 15 Pro max:

مزایا:

  1. طراحی تیتانیومی قوی تر و سبک تر
  2. زوم ۵ برابری طولانی تر
  3. دکمه Action انعطاف پذیری را اضافه می کند
  4. بهترین تراشه A17 Pro
  5. عمر باتری بسیار طولانی

معایب:

  1. قیمت اولیه ۱۰۰ دلار بالاتر
  2. شارژ آهسته در مقایسه با سایر گوشی ها
  3. دکمه Action فقط یک کار را در یک زمان انجام می دهد

طراحی تیتانیومی جدید، این گوشی ۶٫۷ اینچی را به طرز شگفت انگیزی سبک کرده است. بروز رسانی های خوشایندتر دیگری نیز در iPhone 15 Pro Max وجود دارد، از جمله دکمه Action دستی که به شما امکان می دهد انواع میانبرها را انجام دهید. شما همچنین اولین پردازنده ۳ نانومتری جهان را در A17 Pro دریافت می کنید، که عملکرد گرافیکی شبیه به کنسول بازی به شما ارائه می دهد. و در نهایت قابلیت یک زوم تله فوتو ۵ برابری بزرگتر برای نزدیکتر شدن به سوژه های خود را به شما می‌دهد – که فاصله با Galaxy S23 Ultra سامسونگ را در رقابت کم می کند.

طراحی

آیفون ۱۵ پرو مکس لبه های فولاد ضد زنگ Pro های گذشته را به نفع طراحی تیتانیومی کنار گذاشته و این یک تغییر بزرگ است چون تیتانیوم درجه ۵ فضایی که اپل استفاده می کند قوی تر و در عین حال سبک تر است و این همان تیتانیومی است که در کاوشگر مریخ استفاده می شود.

پرو مکس جدید همچنین خوش دست تر است، اندازه آن ۶٫۲۹ ۳٫۰۲ x 0.32x اینچ در مقابل ۶٫۳۳ ۳٫۰۵ x 0.31x اینچ در نسخه قبلی است. بنابراین در حالی که آیفون جدید با وزن ۲۲۱ گرم کمی ضخیم‌تر است، استفاده از آن با یک دست راحت‌تر است. این اولین آیفون با صفحه نمایش بزرگ است که حس بزرگ بودن را القاء ‌نمی‌کند.

دکمه ACTION

دکمه Action، که جایگزین کلید زنگ شده است، یکی از بهترین و البته ناامیدکننده ترین چیزها در مورد iPhone 15 Pro Max است.

در توضیح نحوه عملکرد این دکمه باید اینطور گفت که اگر تنظیم حالت بی صدا را به آن اختصاص داده باشید، دکمه همچنان با یک فشار طولانی تماس ها را بی صدا می کند. اما در برنامه تنظیمات می توانید دکمه Action را برای راه اندازی انواع آپشن های دیگر، از جمله دوربین، ضبط کننده صدا، چراغ قوه، ترجمه و موارد دیگر چیدمان کرده و حتی می توانید اقدامات خاصی را از درون یک برنامه انتخاب کنید.

اگر گزینه‌های بیشتری می‌خواهید، دکمه Action با برنامه Shortcuts هماهنگ کار می‌کند، بنابراین می‌توانید هر برنامه‌ای را که می‌خواهید با فشار طولانی دکمه راه‌اندازی کنید.

مشکل اصلی دکمه Action این است که فقط از یک دستور در یک زمان پشتیبانی می کند. بنابراین اگر می خواهید دوربین را راه اندازی کند، نمی توانید از آن برای بی صدا کردن تماس ها نیز استفاده کنید.

پورت USB-C

iPhone 15 Pro Max دارای شارژ USB-C است که تغییر خوبیمی‌باشد. اپل بعد از بیش از یک دهه، سرانجام پورت Lightning را کنار گذاشت (البته اپل برخلاف میل خود به دلیل مقررات اتحادیه اروپا مجبور به انجام آن شده است) با این پورت می‌توانید سایر ابزارهای Apple خود، از جمله AirPods Pro تازه به روز شده با کیس شارژ USB-C را نیز شارژ کنید.

اگر می خواهید عکس و فیلم های را به سرعت به مک یا درایو خارجی خود انتقال دهید، iPhone 15 Pro Max  از USB 3 با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه آن را پشتیبانی می کند.

نمایشگر

چیز جدیدی در مورد صفحه نمایش iPhone 15 Pro Max وجود نخواهد داشت، به جز حاشیه های نازک تر در اطراف پنل ۶٫۷ اینچی OLED. اپل به شما می‌گوید که شما همچنان ۱۶۰۰ نیت روشنایی اوج و ۲۰۰۰ نیت در فضای باز دریافت می کنید. صفحه نمایش ProMotion همچنان نرخ تعویض فریم ۱۲۰ هرتز راعرضه می‌کند. و با صفحه نمایش همیشه روشن، همچنان می توانید بدون نیاز به باز کردن قفل آیفون خود، اعلان ها، زمان و موارد دیگر را بررسی کنید.

دوربین‌ها

بزرگترین ارتقای دوربین iPhone 15 Pro Max باعث می شود تا زوم آن با رقبا مطابقت داشته باشد، اما در مجموع کیفیت آن از همه گوشی های دارای دوربین باکیفیت پیشی می گیرد. یک سنسور اصلی بزرگتر برای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی وجود دارد که اکنون به طور پیش فرض عکس های ۲۴ مگاپیکسلی می گیرد، اما Pro Max همچنین به شما این امکان را می دهد که از HEIF  (برای صرفه جویی در فضا) یا ProRAW برای ایجاد خلاقیت بیشتر انتخاب کنید.

دوربین اصلی همچنین به شما سه گزینه عکاسی می دهد: ۲۴ میلی متر، ۲۸ میلی متر و ۲۵ میلی متر، و می‌توانید یکی از آنها را با ضربه زدن روی دکمه ۱x برای جابجایی بین آنها انتخاب کنید. علاوه بر این، دوربین iPhone 15 Pro Max به اندازه ای هوشمند است که اطلاعات عمیق را حس کند، بنابراین برای گرفتن عکس پرتره از یک شخص یا حیوان خانگی نیازی به فعال کردن حالت پرتره ندارید. همچنین می توانید نقطه فوکوس عکس خود را پس از عکاسی تغییر دهید.

یک لنز تتراپریسم جدید در iPhone 15 Pro Max زوم اپتیکال ۵ برابری را ارائه می‌دهد که جهش بزرگی نسبت به زوم ۳ برابری در مدل قبلی و iPhone 15 Pro معمولی است. همچنین زوم دیجیتال حداکثر ۲۵ برابری در مقایسه با iPhone 14 Pro Max دریافت می کنید.

فیلمبرداری

آیفون ۱۵ پرو مکس همچنین دارای موارد بهبود یافته در ضبط ویدیو است. حالت سینمایی زوم دیجیتال تا ۳ برابر را پشتیبانی می کند. و متخصصان از توانایی خروجی فیلم ProRes از طریق USB-C با سرعت حداکثر K4 و ۶۰ فریم در ثانیه خبر می‌دهند. بر اساس آزمایشات ما، iPhone 15 Pro Max کیفیت ویدیوی خیره کننده ای را ارائه می دهد و زوم ۵ برابری به شما امکان می دهد بیش از هر زمان دیگری به صحنه نزدیک شوید.

عملکرد

آیفون ۱۵ پرو مکس این پتانسیل را دارد که بهترین گوشی گیمینگ تاریخ باشد، و این به لطف تراشه جدید A17 پرو می‌باشد. جدیدترین سیلیکون اپل ۱۰ درصد سرعت پردازش سریع‌تر و دو برابر عملکرد یادگیری ماشینی سریع‌تر را ارائه می‌دهد، اما بزرگترین تغییر GPU شش هسته‌ای کاملاً جدید است. شما به معنای واقعی کلمه می توانید بازی‌های با کیفیت کنسول را انجام دهید، همراه با فناوری ردیابی پرتو برای واقعی ترین جلوه های نورپردازی در یک گوشی.

عمر باتری و شارژ

آیفون ۱۵ پرو مکس عمر باتری فوق العاده بیشتری نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس داراست. در تست باتری ما که شامل سرچ مداوم در وب از طریق اتصال۵G است، پرو مکس جدید به مدت ۱۴ ساعت و ۲ دقیقه کار کرد. مدل قبلی برای ۱۳ ساعت و ۳۹ دقیقه دوام آورد. این زمان اجرا همچنین حدود یک ساعت بیشتر از Galaxy S23 Ultra در حالت ۶۰ هرتز است. بنابراین iPhone 15 Pro Max به راحتی به لیست بهترین عمر باتری تلفن های هوشمند راه می‌یابد و در صدر جدول قرار می گیرد.

متاسفانه iPhone 15 Pro Max همچنان همان سرعت شارژ ۲۰ واتی را ارائه می دهد درحالیکه سایر گوشی های اندرویدی شارژ سریع تری راعرضه می‌کنند.

سیستم عامل IOS 17

iOS 17 برخی پیشرفت ها را برای iPhone 15 Pro Max به ارمغان می آورد. اول از همه، می توانید از نمایشگر همیشه روشن برای حالت استندبای استفاده کنید، که آیفون شما را به همراه عکس های چرخان به یک ساعت زنگ دار و نمایشگر شبه هوشمند بدل می کند. همچنین NameDrop برای به اشتراک گذاشتن سریع اطلاعات تماس خود با دیگران با یک ضربه ساده بسیار کاربردی است.

مزیت دیگر Live Voicemail است. این ویژگی به طور خودکار پیام های صوتی ورودی را به صورتبی وقفه رونوشت می کند تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا ارزش پاسخ دادن دارد یا خیر.

مقایسه IPHONE 15 PRO MAX و GALAXY S23 ULTRA

اگر بین iPhone 15 Pro Max و Galaxy S23 Ultra تامل کردید، باید بگوییم آیفون مزایای زیادی دارد. این دستگاه دارای نمایشگر روشن تر، عملکرد سریع تر و عمر باتری طولانی تر، به علاوه دکمه Action و Dynamic Island منحصر به فرد است.

با این حال، Galaxy S23 Ultra دارای صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی رنگارنگ تر و دوربین های دارای زوم بسیار قوی تر است. علاوه بر این، پرچمدار سامسونگ دارای شارژ سریع تر ۴۵ واتی و یک دوربین اصلی است که می تواند تا ۲۰۰ مگاپیکسل، در مقایسه با ۴۸ مگاپیکسل برای iPhone 15 Pro Max ارائه دهد.

می‌توان به دلیل عملکرد دوربین در نور کم ، iPhone 15 Pro Max  را در جایگاهی بالاتری قرار داد، اما هر دوی این گوشی ها انتخاب های بی نقصی هستند.

نتیجه گیری

آیفون ۱۵ پرو مکس برخلاف مدل های قبلی، یک ارتقاء تکراری نیست. شما یک طراحی قوی‌تر و سبک‌تر از جنس تیتانیوم دریافت می‌کنید که تفاوت بزرگی در استفاده روزمره ایجاد می‌کند، همچنین یک جایگزین هوشمند برای زنگ هشدار در دکمه Action دریاف می‌کنید.

بر اساس تست‌های دوربین، آیفون ۱۵ پرو مکس به طور قابل توجهی بهترین کیفیت عکس را ارائه می‌دهد – به خصوص در نور کم – و زوم بزرگ‌تر ۵x یک ارتقاء عالی می‌باشد که منتظرش بودیم،  اگر چه زوم دیجیتال می توانست کمی قوی تر باشد.

تراشه قدرتمند A17 Pro برای بازی‌های نسل بعدی، پورت USB-C و عمر باتری فوق‌العاده طولانی را اضافه کنید و بهترین آیفون را که با این پول می‌توان خرید، در اختیار خواهید داشت. بله، آیفون ۱۵ پرو هم خوب است، اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند استقامت بیشتر، صفحه نمایش بزرگ‌تر و زوم طولانی‌تر داشته باشند.

  • نحوه نمایش محصول ها
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت

۱۰۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان

Apple iPhone 13 Pro Max A2644 Dual SIM 256GB And 6GB RAM Mobile Phone

The most advanced pro camera system ever on iPhone; Super Retina XDR display with ProMotion; a massive leap in battery life; A15 Bionic, the fastest chip in a smartphone; an advanced 5G experience; and so much more

خرید از دیجی‌کالا
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 1 ترابایت و رم 6 گیگابایت

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت ۱ ترابایت و رم ۶ گیگابایت

Apple iPhone 13 Pro Max A2644 Dual SIM 1TB And 6GB RAM Mobile Phone

خرید از دیجی‌کالا
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5s دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - گلوبال

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5s دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت - گلوبال

Xiaomi Poco M5s Dual SIM 128GB And 6GB RAM Mobile Phone - Global

خرید از دیجی‌کالا

رتبه‌ی این محصول

طراحی - ۹
دوربین - ۹.۲
صفحه نمایش - ۹
باتری - ۸.۵
کارایی - ۸.۳

۸.۸

امتیاز از ۱۰

امتیاز کاربر: ۴.۴۵ ( ۱ نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استخدام فریلنسر
دکمه بازگشت به بالا