فناوری

معدن استخراج رمز ارز در کافی نت

کووید ۱۹ تأثیرات ویرانگری بر بسیاری از مشاغل داشته است. اما برخی از آنها با تغییر در تولید منابع جدید درآمد به کار خود ادامه داده‌اند. برای یک کافی نت در ویتنام‌، راه ادامه‌ی معاش این بود که به استخراج ارز رمز پایه روی بیاورد.
این کافی نت که Internet Café Computer Star نام دارد. از یک مجموعه‌ی قابل توجه‌، از جمله تعدادی کارت‌گرافیک RTX 3080 استفاده می‌کند. این تعجب آور نیست زیرا این کافی نت متعلق به یک فروشگاه رایانه ای است. این مکان دارای سه طبقه مخصوص سرگرمی و بازی است‌. اما به نظر می‌رسد همه‌گیری باعث افت سود آن شده است.

این شرکت در یک پست فیس‌بوکی اعلام کرد که برای افزایش سود خود، مدل کسب و کار خود را از یک کافه‌ی اینترنتی به یک معدن استخراج تبدیل می‌کند. با توجه به ترجمه‌ی گوگل ، در این پست به “تغییر شغل در همه گیر‌ی” اشاره شده است. بنابراین به نظر می‌رسد این اقدام به تحت تاثیر از همه‌گیری کرونا  انجام شده باشد.

با رکورد زنی پی در پی قیمت ارزهای رمزنگاری شده مانند اتریوم و بیت کوین در این روزها،بسیاری از مشاغل و افراد تمایل به استخراج این رمز ارزها پیدا کرده‌اند. حتی کسانی که شغلشان مشمول محدودیت‌های کرونایی نمی‌شود، از تأثیر اقتصادی این بیماری همه‌گیر رنج می‌برند. برای این دسته از مردم این یک حرکت زیرکانه به نظر می‌رسد. خصوصاً اینکه رایانه‌های شخصی به طور مداوم می‌توانند استخراج کنند.

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و کمبود تراشه‌، بازار کارت گرافیک را به روزهای بد اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ نزدیک کرده است.

زمانی که یافتن کارت‌های گرافیک تقریباً غیرممکن یود و آنهایی که در بازار بودند، قیمت بسیار زیادی داشتند. سری RTX 3060 هفته‌ی آینده‌ با قیمت کارخانه‌ی ۳۲۹ دلار وارد بازار می‌شود. اما حتی پیش خریدها نیز تا ۷۵ درصد بیشتر از این قیمت است.

امتیاز کاربر: ۵ ( ۱ نتایج)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استخدام فریلنسر
دکمه بازگشت به بالا